Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013

Μίμης Φωτόπουλος - ποιήματα

Το 1960 κυκλοφορεί η ποιητική συλλογή του ηθοποιού "Ημιτόνια". Περιέχει και τα "Μπουλούκια", την ποιητική συλλογή που είχε εκδοθεί την 28η Οκτώβρη.


Θα πούνε για τους στίχους μου
Θα πούνε οι «μπουλουξήδες»
για τους στίχους μου
πως έχουνε στο βάθος λίγη αλήθεια.
Μα οι «μεγάλοι υποκριτές»
θα βρούνε παραμύθια,
τα ποιήματά μου άτεχνα.
Και κάτι δεσποινάρια
«Δραματικών σχολών»,
που δεν επήγανε ποτέ
 τουρνέ στην επαρχία,
με ειρωνεία
για μένα θα μιλήσουνε.
Οι «μαιτρ» των στίχων
αν καταδεχτούνε
και τα δούνε
θα φρίξουνε
και στο καλάθι των αχρήστων
θα τα ρίξουνε.
Η αγαπημένη μου θα ενθουσιαστεί
γιατί αγαπάει έναν ποιητή,
μα ίσως και νάναι κατά βάθος λυπημένη
γιατί σ' εκείνην αφιερωμένοι
δεν είν' οι στίχοι μου.
Και η μάνα μου
αν κάποτε το μάθει
πως στίχους έχω γράψει
θα κουνήσει το κεφάλι
με συμπόνια,
γιατί αφήνω έτσι τα χρόνια
να μου φεύγουν  κυνηγώντας χίμαιρες.



Εμπρός μ' αισοδοξία
Εσείς οι νέοι ποιητές
παύτε να κλαίτε.
Θα πούνε οι κριτικοί
πως «τίποτα δε λέτε»
γιατί καλύτερ' από σας ο Καρυωτάκης θρήνησε.
Τι κι αν κιτρίνισε
η καρδιά σας απ' τον πόνο.
Δεν έχετε δικαίωμα να κλαίτε. Μόνο
στίχους μ' αισιοδοξία ν' αραδιάζετε
κι έτσι να σκεπάζετε
την πλήξη σας και την αηδία.
Θα σας πούνε «πλάσματα μοιραία»
αν σαρκάσετε. Γιατί άλλοι, τόσο ωραία,
και καλύτερα σαρκάσανε.
Στίχους αν γράψετε με σπαραγμό,
θα πούνε ότι γράφετε από μιμητισμό,
δεν έχουνε οι στίχοι σας αξία.
Έτσι λοιπόν, και αν πονάτε
μην το δείχνετε. Τραβάτε
 μπρος, και πάρτε την αισιοδοξία για σημαία σας.


διαβάστε:
Μίμης Φωτόπουλος - Μπουλούκια
Ο ποιητής Μίμης Φωτόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η παράσταση δεν είναι φώτα, δεν είναι σκηνικό,
είναι οι άνθρωποι, εσείς κι εγώ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...